miércoles, 8 de octubre de 2008

DIES GRISOS.....



Avui plou.

He deixat la Sandra al cole i he anat al C.A.P.

Anava caminant, mirant en mar amb ses barques, l' iglèsia, el poble...aquest poble que tant t'agradava.

Tal com anava caient l´aiga de la pluja sobre es meu paraigua, anaven baixant ses llàgrimes des meus ulls...

S' apropen dies grisos, foscos... AMOR MEU, ara t' agafaria perquè no et mullessis i et taparia perquè no tinguessis fred.... anyori tant poder mimar-te...

Quan em desperti -cada dia més aviat- vaig a la cuina i ja comenci a trobar a faltar preparar-te s' esmorzar, després anava a comprar-te el pa i et preparava s' entrepà per portar a l'institut.

Recordi també quan t'hi portava amb cotxe o ,alguna vegada, amb sa moto... TANTS, TANTS DIES...

Et deixava es matins, sempre em deies alguna cosa al baixar d'es cotxe, i marxaves amb aquell somriure teu.

Jo mirava com t' allunyaves sol o, si trobaves algun company, anàveu parlant. M'agradava mirar-te una estona. En aquests moments només em ve la imatge de tu marxant d´esquenes a mi... I després et venia a buscar per anar a dinar.

A ses tardes hi anaves amb bici.....

Com t 'he dit PLOU.

Tinc el cor gelat, la cara humida de llàgrimes.

Segons es llibre de L´ANJI CARMELO, ETS DINS EL MEU COR, ara em trobi dins el cru hivern, despullada i envoltada de res, com un arbre sense fulles.

(L' ANJI, en aquest llibre, separa el temps que passem després d´una pèrdua amb estacions de l´any. Però no per ser aplicades segons es calendari oficial, sinó segons es nostre calendari intern. Per exemple es meu cor encara es troba a l' hivern de la vida. És un hivern dur en el cor. Soledat, buit, falta de tot.

Quina ironia que ara hàgim passat l' istiu...

Aquesta soledat no vol dir, tal com aclara l' Anji, que estiguem sols, ni molt menys... hi ha molta gent que ens acompanya fent aquest viatge, caminant junts, parlant-nos, llegint es blog, trucant o senzillament RECORDANT-TE.

I ens acompanyen a buscar la primavera.. i .. l' istiu..

Quan arribarà en es nostres cors? De moment no podem ni saber-ho perquè els tenim gelats.

Dolor, patiment, angoixa, turment, una ràbia infinita, sensacions estranyes. A vegades tinc la impressió que no podré continuar respirant.

Sa meu aliada ara és LA RÀBIA.

Ahir mateix quan anàvem a dormir, vam posar-nos a plorar amb el pare i només ens dèiem...PER QUÈ? PER QUÈ A NOSATROS?

Preguntes sense resposta o que em digui a mi qui la té?

Hem compartit tant dolor a CA N´EVA

És normal que, si no ens hi haguéssim trobat, continuaríem visquent d' espatlles a aquesta realitat.

Ja quan va deixar-me l´avi vaig començar a fer-me preguntes i jo mateixa vaig configurar-me sa MEU realitat. Ara encara ho tinc molt més clar. MAI, MAI , PODRÉ ENTENDRE AQUEST PER QUÈ? de tant dolor.

AMOR, per avui deixi d' escriure, però tu saps que abans m´agradava estar sempre amb música, ràdio,o tele...ara m'estimi més aquest silenci que m' apropa a TU, i no pari de parlar-te i parlar-te.

PERÒ LA MARE NECESSITARIA MÈS !!!

UN PETÓ BEN DOLÇ.

SOMRIU, I RECORDA QUE SOM TOTS 4 SEMPRE TOTS 4.

7 comentarios:

Anónimo dijo...

hola preciosa :
em seti tant impoten deban de tan dolor que amb quedi sensa paraules.
Entenc perfectament que per vosaltres sigui hivern i per molt que intenti posarme a la vostre pell es del tot imposiple estic segura que aixo sols o sap qui esta igual que vosaltres.
Per sa meu impotencia de no saber que dirte sols vull feros saber una vegada mes que estic amb vosaltres i que faria el que fos per feros un chic felisos.
Ja sebeu que os estimi i que sempre esteu en es meu cor
Marc carinyo una vegada mes demanarte que els donis un chic de consol.
Rebeu una forta abraçada per tots cuatre.

Mª TERESA

Anónimo dijo...

ESTIMADA MARINA, desprès de la nostre conversacio de ahi vaitg esta molta estona pensan ,en MANEL estava sopan i jo sola al menjador, vaig tenca la tv i en el silençi i em els ulls tencants, vaig intentá recordà, moments i cosses per no oblidarme, sabs ting pó, pó de oblidar grans moments passats, i això mengoxa,m agrada molt parla em tú, fas q em senti bé, recordá em tú els teus moments i els teus sentiments mapropen a tú i en MARC. un PETÓ per LA SANDRA i l ESTEVE

Brígida dijo...

Estimada marina,
ahir el temps també va fer mella en mi... sentint-me buida, i molt trista, molt trista... abans m'agradaven els dies de pluja, sentir l'aigua quan cau em relaxava, però ara... ara m'afecta moltíssim, i no em relaxa gens.
També estic llegint Angi Carmelo, i descriu tant la realitat amb les estacions de l'any... si més no, jo en moltes ocasions mi he sentit identificada.
T'envio tot el meu amor, per tu, per la Sandra, per l'ESteve i per el Marc.

Mil petons reina.

Brígida

Mercè dijo...

Marina m'agrada mol llegir lo que expreses en al bloc,quasi cade dia buscot un moment per poder-lo llegir.
M'ajuda ha conectar amb els meus sentimens hi ha no sentirme tan
sola en equet cami de llagrimes.

Una abraçada

Mercè mare d'en Robert

anonimo dijo...

Hola Marina:
Em sap tant de greu el que esteu passant...es tant injust tot aixo.
m'agradaria trobar paraules que consolin...pero no en hi han.
Si, arriba l'hivern i dies durs,
pero agafevos ben fort les mans i tireu un del altra i tu Marc quan vegis que no poden, donals'hi una empenta, envia el teu somriure que es veritat que sempre el tens dibuxat a la teu carona. Recordo els 4 dies que va estar aqui a Roses,el veia tant diferent a els altres nens,era tan dolç, tant especial...
Ho sento de tot cor, ojala poguessim tirar el temps enrera.
Una abraçada molt forta per tots cuatre.
Roses

Natxo Rovira dijo...

Hola Estimada Família,

Malgrat el que acabo de llegir, sempre tan útil i necessari pel nostre esperit això de verbalitzar sentiments, i comprovar com aquest dia sentíeu el fred i cru hivern al cor, no puc menys que dir-vos que jo crec que poc a poc aneu fent un canvi, aneu trobant més serenor dins vostre i aneu escollint un altre camí per incosporar i recordar al Marc.

Ho dic a voltes de la vostra presència a Ca n'Eva i posteriors sensacions. I també pel que he llegit avui al blog del David, pel que fa a l'article sobre trasplantaments. Marina, he vist molta generositat en les teves paraules, i un ferm desig d'empatitzar amb altres persones que també pateixen. Jo això ho veig com un gran avanç per part teva. Potser ja està començant el procés en que et desenganxis d'aquest dolor que et paralitza, i ja comences un nou camí de creixement del que el Marc, jo n'estic convençut, se sentirà orgullós.

Gràcies per les teves paraules tan franques i tan generoses.

Un petó a tots quatre, Marina, Esteve, Sandra i Marc.

Marilin dijo...

Una persona muy sabia dijo:
"Tarde o temprano la pesadilla se convierte en recuerdo y el recuerdo permanece y nos ayuda a seguir adelante. La vida nos obliga a seguir adelante y en este camino tendras gente alrededor que te tenderá una mano " Estamos en un mundo en que la muerte nunca respeta la vida....que no consulta si te apetece marcharte... no respeta las cosas que te quedan por hacer ....tampoco las cantidades de cosas que te quedan por decir.... viene de improviso y cargada de un inmenso dolor dificil de soportar....
Hay distintas formas de interpretar estas palabras espero que te pueda ayudar un besito inmenso para una familia maravillosa los quiero muchisssssimmmo